Roadtrip part 2! - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Fenna Bosma - WaarBenJij.nu Roadtrip part 2! - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Fenna Bosma - WaarBenJij.nu

Roadtrip part 2!

Blijf op de hoogte en volg Fenna

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Eindelijk even een avondje niks en wifi, tijd voor een update!

Grand Canyon:
'S ochtends vroeg zijn we met de gratis shuttle bussen die hier rijden (ideaal!) richting het visitor center gegaan en vanuit daar hebben we de een andere bus genomen richting Hermits rest. Dit is een gebouw uit 1914 op het westelijke einde van de Grand Canyon ontworpen door Mary Colter. Hier hebben we even koffie gedronken en zijn toen begonnen aan onze wandeling. Het uitzicht was echt prachtig, mooier dan verwacht wel.
Heit en Mem hebben nog een extra stuk gelopen en marije en ik zijn lekker wezen eten bij de McDonalds.

Page:
De dag erna zijn we naar Page gereden via de antelope canyon. We hadden een tour geboekt voor de lower Antelope Canyon, deze is iets minder toeristisch dan de upper. Met een gids en nog 1 ander amerikaans gezin liepen we er heen. Het was echt onwijs gaaf, de stenen waren super oranje (ijzer) en heel erg glad. Het zag er totaal niet uit als rots. Voor ons was een groep met veel Chinezen die werkelijk overal 10 foto's van namen en daardoor steeds achter hun eigen groep aan liepen. Het bijzondere aan deze canyon is wel dat het van boven een 'gleuf' is. Als je eruit loopt is het heel raar om te bedenken dat het zo groot is. De wanden en vormen waren echt schitterend en je zag af en toe ook leuke figuren (haai, beer, indiaan). Door de smalle en vooral hele steile trappetjes was het ook best nog wel 'avontuurlijk'. En we hebben hele mooie foto's gemaakt!
na de tour zijn we doorgereden naar onze RV camping in Page (Arizona) aan lake Powell. Hier hebben we nog even gezwommen in het meer en 's avonds was het ook hier al vroeg donker.

Page dag 2:
In de ochtend zijn we (vanwege de hitte) even naar het dorpje Page zelf geweest. Het is een klein dorpje maar ze hadden leuke winkels! We hebben hier even geshopt en zijn toen terug gegaan naar de camping. Marije en ik zouden 's middags paddle boarden maar omdat ze te weinig zwemvesten hadden mochten we helaas niet. We hebben 's middags even lekker niks gedaan en vroeg gegeten en in de avond zijn we naar de horseshoe bend gereden. Dit is een hoefijzervormige rots midden in de Colorado river. Het was ongeveer 1 kilometer lopen naar het uitzicht punt. Helaas stond de zon aan de verkeerde kant om goede foto's te nemen maar het was erg mooi!

Zion:
De dag erna zijn we richting Zion vertrokken. Heel gek hoe elke keer de natuur zo veranderd. Page was vrij veel zand maar in Zion is het ontzettend groen! Om bij de camping te komen moesten we door de tunnel die in 1930 al aangelegd zijn!
's Middags hebben we een wandeling gemaakt. Het deed wel een beetje aan de alpen denken met alle bergen en stenen. De wandeling was 'makkelijk' volgens het boekje maar het was wel veel over rotsen klimmen en zandpaadjes lopen. We zijn naar de Lower, Middle en Upper Emerald Pools gelopen. Al was er nog vrij weinig 'pool' over en meer een klein plasje water. Maar het park was echt onwijs mooi! Heit was vandaag jarig en we zijn daarom na de tijd lekker uit eten geweest.

Zion dag 2:
Het plan was om vroeg een wandeling te maken maar het was druk in het park!! De bussen zaten stampvol en na het visitors center stond er een heeeeele lange rij mensen te wachten om met de bussen omhoog te kunnen. Daarom hebben we het eerste stuk maar gelopen. Echter waren we door de drukte veel tijd kwijt en marije en ik wilden 's middags wat anders doen. Daarom hebben Marije en ik de natuurfilm even bekeken (lekker die airco overal) en zijn toen terug gegaan. We hebben een zwemband gehuurd waarmee je met de 'virgin river' mee naar beneden kon. Ze hadden van te voren weer een typisch amerikaans praatje over wat er allemaal mis kon gaan en voor we mochten moest er ook vanalles getekend worden zodat ze nergens aansprakelijk voor waren. Een klein beetje bang gingen we de rivier in maar het was heel erg leuk! Het was niet erg diep en er waren veel rotsen in het water waardoor je soms weer vast zat. Na ongeveer 2 uren waren we op het eindpunt en konden we met de bus weer terug. Heit en mem hebben die middag wel de wandeling gelopen.

Las Vegas!
Na Zion zijn we richting Sams town gereden in Vegas. Heel bizar dat je 1,5 uur rijd en gewoon niks ziet behalve woestijn en af en toe een boompje en daar middenin staat Vegas. De camping was (gelukkig) een stukje buiten downtown Vegas. Ook hier was het weer heet en zijn we eerst even wezen zwemmen voor we richting Vegas gingen. ook hier waren bussen aanwezig. We hebben ongeveer 3 kwartier gereden voor we downtown waren, het was er zoo druk.
Onze eerste indruk was: Groot! Maar de gebouwen hoger verwacht. Elk hotel had een gigantisch casino en overal waren grote signs. We hebben wat gegeten (ook het eten hier is groot). Wel leuk in Amerika is dat de obers een stuk 'actiever' zijn. Voor je je drankje ophebt vragen ze al of je een refill wilt en komen af en toe langs om te vragen of alles naar wens is. Ook is het water vaak gratis als je iets besteld en ze vinden het ook raar als je je glas leeg drinkt en geen refill wilt.
Na het eten zijn we de strip opgegaan. Heel veel te zien, zowel qua mensen als gebouwen. Natuurlijk hebben we de nagebouwde eifeltoren en london eye even bekeken om daarna richting de fonteinshow te gaan. Toen wilden we richting de Freeont Street maar dat was iets te ver lopen dus we zijn halverwege weer omgekeerd. Marije en ik hebben nog even gegokt. Je moest voor heel veel 'clubs' wel 21 zijn om binnen te komen dus met Marije samen hebben we dat niet bekeken. Het leek ons ook erg leuk om naar een show te gaan maar kaarten werden vanaf 100$ verkocht, iets te duur dus. Alles gaat daar 24/7 door, dat is wel echt bizar. Zo ook de bussen, dat is dan wel weer handig!

Death Valley!
We hebben 's ochtends even uitgeslapen en zijn rustig richting Death Valley vertrokken. Het leek mij heel erg leuk en de rest was nog wat twijfelachtig. Eenmaal aangekomen was het veel 'mooier' dan verwacht! Het is droog en kaal en heel bergachtig. Onwijs gaaf om te zien. En ja, het is heet in death vally. We zijn richting het Zabriski Point gelopen, maximaal 50 meter omhoog en het was zo heet. Het is hier nu 43 graden met een droge lucht en warme wind. De camping is wel heel mooi en ligt onder de zeespiegel. Hier hebben ze gelukkig ook een zwembad maar zelfs het water hier is lauw. Toch was het lekker om even 'af te koelen'. Hopelijk kunnen we ondanks de warmte nog wel lekker slapen vanacht. Morgen rijden we nog even langs de zandduinen en dan door naar Mammoth lakes.

ZO, heel verhaal! De foto's van part 1 zijn eindelijk toegevoegd en voor deze volgen ze zo snel mogelijk.

Howdy !

• 19 Juni 2016 - 12:58

Jillz:

Superleuk om de foto's te zien!

• 19 Juni 2016 - 19:57

Durk:

Beste Familie,

Rinse en Sytske van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk, we hebben vanmorgen maar een lekker kopje koffie met een gebakje genuttigd.Nu gaan we de foto's nog bekijken.
    De groeten van Durk en Pake