Roadtrip part 1! - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Fenna Bosma - WaarBenJij.nu Roadtrip part 1! - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Fenna Bosma - WaarBenJij.nu

Roadtrip part 1!

Blijf op de hoogte en volg Fenna

12 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Donderdag ochtend ging om half 4 de wekker al: spullen inpakken en gaan! Het was ontzettend druk op het vliegveld (om 5 uur 's ochtends al) maar we hebben de vlucht gehaald.
Toen we geland waren moesten we nog 20 minuten wachten voordat we naar de gate konden omdat er een vliegtuig met pech in de weg stond. Ook wel gek dat de klok weer 2 uren achteruit ging waardoor we om 7 uur 's ochtends al in L.A. waren.
Gelukkig waren de koffers er wel snel en konden we door naar de camper verhuur! Helaas duurde dit ontzettend lang (shuttle bus ging niet helemaal goed) en toen we bij het hotel aan kwamen moesten we ook nog 1,5 uur wachten op de taxi naar het verhuur bedrijf.
Toen we daar aankwamen begon het met een verplichte introductie film over de campers. Marije en ik hebben de campers even bewonderd die er stonden, sommigen waren echt gigantisch! Onze camper valt gelukkig mee, maar is absoluut niet klein. Van binnen is het wel een beetje oud en de sloten van sommige kastjes zijn kapot waardoor er tijdens het rijden steeds vanalles open vliegt.

Het plan was om direct door te gaan naar Joshua tree park, het was ontzettend druk in L.A. en na een reis van 4,5 uur kwamen we aan op een RV camping place. Onzettend grappig dat het hier juist veel meer zand en dor was, precies wat we in Texas verwacht hadden. We zaten ongeveer 800 meter hoog en er was verder helemaal niks. We hebben nog even rond gekeken en 's avonds was er een prachtige sterren hemel. Doordat het in de bergen was koelde het enorm af en was het een koude nacht.

dag 5:
'S ochtends hebben we de skull rock trail gedaan, ondanks dat we vroeg waren was het al ontzettend warm maar wel mooi!
Na de wandeling zijn we richting Lake Havasu gereden, hier was het 45 graden. De camping plek lag aan het water dus we hebben heerlijk gezwommen (en het water was koud gelukkig). Lake Havasu is een nieuw plaatsje dat er sinds 1963 is, en heeft wel wat invloeden van Londen. na een mooie zonsondergang hebben we een poging tot slapen gedaan maar het was (ook met airco) heel erg warm.

Dag 6:
Na het ontbijt weer door! Nu richting de Grand Canyon, ongeveer 5 uurtjes rijden. Onderweg veranderde het landschap weer en is het nu een stuk groener met veel bomen. Ook hebben we een stukje van route 66 gereden. Het leuke van de camper is dat je onderweg gewoon kunt stoppen en even gezellig met zn allen kunt eten. Mem had lekkere hamburgers gebakken die we hebben gegeten met een leuk uitzicht op de route 66 winkeltjes.
Eenmaal aangekomen bij de Grand Canyon waren er meer mensen met hetzelfde idee en zat de camping in het park zelf vol. We hebben wel even het uitzichtpunt bekeken, ontzettend indrukwekkend (met zonnebril wel mooier, waren de rotsen roder). Net buiten het park was gelukkig wel plek en hier blijven we nu 2 nachten (en ze hebben hier wifi! Is toch niet zo normaal als we dachten). Morgen ochtend vroeg op om een wandeling te maken in de Grand Canyon.
Het is hier wel een stuk kouder (ongeveer 28 graden) dus we zullen vanavond vast een stuk beter slapen.

Howdy!

• 12 Juni 2016 - 09:35

Jillz:

jaaa leuk om de verhalen te lezen! vooral blijven updaten :) en ik heb de eerste week gehaald: 1/4 #jippie

• 14 Juni 2016 - 17:49

Wietske Tip: